
BRIGHT servicetest
Drömmer du om en kundservice som överträffar förväntningarna – varje gång? Med BRIGHT kan du hitta rätt medarbetare för att matcha dina höga krav på exceptionell kundservice. Ta kontroll över rekryteringsprocessen och gör bra kundservice mätbar!

Varför ska du välja BRIGHT?
Anställ rätt personer för att ge exceptionell kundservice
BRIGHT-servicetestet kallas för ett test med låg komplexitet. Det gör att det är enkelt och snabbt att svara åt kandidaten eller medarbetaren. Dessutom är testet så användarvänligt att alla kan tillämpa resultaten direkt. Det är till exempel enkelt för butikschefer eller verksamhetschefer själva använda BRIGHT i det löpande arbetet med rekrytering och utveckling.
Givetvis är Masters plattform integrerad med flera ATS-system.
BRIGHT funktioner
Vad får du?
BRIGHT gör service mätbar. Med olika rapporter och analyser tillgängliga kan du välja de anställda som ger exceptionell service.

Rapporter
Din output
2 rapporter för att ge bra feedback. Kan visas för chefen och testtagaren

Analyser
Din överblick
2 analyser så att du kan jämföra olika provsvar, se mönster och skillnader

Matchprocent
Finn den rätte
Gör en kravprofil som passar tjänsten och se hur stor matchning kandidaten har.

Vill du se BRIGHT och dess funktioner?
Boka en demo och få en genomgång av BRIGHT. Vi visar dig vår plattform och pratar om hur BRIGHT kan hjälpa dig att förenkla din rekryteringsprocess.

Vad mäter BRIGHT?
BRIGHT mäter 6 parametrar inom försäljning och service. När du har bestämt vad bra kundservice betyder för dig kan du screena kandidater utifrån exakt dessa parametrar.
BRIGHT-servicetestet mäter dessa 6 parametrar:
· Integritet
Uppfattas som trovärdig och agerar därefter. Har en hög moral.
· Uthållighet
Är mycket uppmärksam på detaljer och samvetsgrann vid slutförandet av arbetsuppgifter.
· Självtillit inom sälj
Är intresserad av försäljning, övertygande och säker på förmågan att sälja.
· Servicemedvetenhet
Är trevlig mot andra och visar en öppen och hjälpsam attityd.
· Socialt självförtroende
Startar lätt konversationer med andra och är social och inflytelserik.
· Stresstålighet
Behåller lugnet i stressiga situationer. Är känslomässigt kontrollerad när han är under press.
Det är möjligt att stänga av parametern "självtillit till sälj" så att BRIGHT inte mäter detta om det inte är relevant i det givna läget.
När kandidaterna har tagit BRIGHT får du en matchpoäng och kan se vem som bäst matchar din kundservicenivå.

Vetenskapen bakom
BRIGHT är ett beteendetest med särskilt fokus på försäljning och service, utvecklat för screening och urval av medarbetare i kundtjänstroller (detaljhandel, säkerhet, hotell, transport, fritid, callcenter etc.).
Testet har utvecklats av Master, där psykologer, psykometriker och dataexperter säkerställer kvaliteten på testet på en hög internationell nivå. BRIGHT har också utvecklats i samarbete med medarbetare och chefer från flera tjänsteföretag.
När du väljer ett testverktyg rekommenderar vi att du är uppmärksam på validiteten (vad är säkerheten att metoden mäter det vi vill mäta?) och reliabiliteten (hur exakt är metoden?). Det finns många verktyg på marknaden, men väldigt få är psykometriskt validerade och uppfyller gällande standarder för professionella testverktyg.
Omfattande dokumentation har utförts för att ge bevis på tillförlitlighet och giltighet.
Låt oss inspirera dig!

Obalansen i rekrytering – Skillnaden mellan kandidatens och rekryterarens perspektiv
