VIKTIGA INSTÄLLNINGAR FÖR ADMINISTRATOR
När du har loggat in i MPP behöver du göra ett antal grundläggande inställningar - klicka in dig via företagsnamnet högst upp:
Via Min Profil/My Profile:
- Byt språk i programvaran (finns tillgängligt för alla behörigheter)
Via Inställningar kan du som är Administrator i systemet göra följande:
- Meddelande vid påbörjat/slutfört test och Criteria under Aviseringar
- Lägga upp, ta bort och redigera användare under Användare
- Sätta upp säkerhetsroller och behörighet under Grupper
- Förfallodatum, automatisk radering, aktivera papperskorg under GDPR
- Ställa in standardinställningar för din tester (val av testversion, norm och vilken rapport kandidat kan ladda ner) under Test
- Ladda upp logotyp till rapporter under Rapporter
- Aktivera och skriv er egen testpolicy för kandidater, på olika språk, under Policyer
- Hitta statistik för er testanvändning under Användarstatistik
- Redigera och skapa E-postmallar för testinbjudningar och påminnelser till kandidater